donderdag 26 januari 2012

Hoe is het begonnen in 2010

Twee jaar geleden heb ik mij gewaagd aan een Race van Boedapest naar Bamako. Een soort ouderwetse Parijs Dakar. Samen met mijn stiefzoon Anande zijn we deze uitdaging aangegaan, onder de naam Apenootjes. Na vele ontberingen zijn we uiteindelijk in Bamako aangekomen.





Hierna ben ik in mijn eentje de tocht door gaan zetten om het continent Afrika  - en dan vooral west Afrika - verder te ontdekken. Na de drukte van Bamako ben ik verzeild geraakt in een werkelijk fantastisch muziekfestival in Segou.





Vervolgens na vele omzwervingen waar ik jullie niet mee lastig zal vallen (dit is allemaal na te lezen op mijn andere blog die ik destijds bij hield www.robertekas.blogspot.com ) ben ik in Gambia beland.












Hier is mijn volgende avontuur begonnen. Omdat ons teamnaam Apenootjes was,  is dit is uiteindelijk ook de leidraad geweest van mijn beslissingen onderweg.

Kalebassen en apenootjes
kalebassen geverfd met gebrande apenootjes

Deze kalebassen worden geverfd met gebrande apenootjes.


Ook op mijn landje trof ik de apenootjes die mij hebben doen beslissen het stukje land te kopen en het project waar ik nu mee bezig ben, te steunen.








Nu twee jaar later is het dan zover dat het project waar ik aan ben begonnen, vorm begint te krijgen mede door de volhardendheid van de mensen in Gambia zelf die ontzettend hard hebben gewerkt. Maar ook door mijn eigen volhardendheid als  ik zo vrij mag zijn dit zo te stellen.

Geen opmerkingen: